Vinter/Vår

Vinter/Vår

torsdag 26 juni 2014

Bar Himmel

I tisdags var jag ute på stan och "rumlade". Det händer ju inte så ofta. Det var tjejmiddag med Ida och Frida och även denna gången träffades vi utanför hemmet (där kan vi vara den mörka årstiden). Det kom en regnskur på eftermiddagen men lagom tills vi skulle träffas tittade solen fram och jag fick ett sms att det var Bar Himmel som gällde. Inte mig emot då jag inte varit där förut.

 

Bar Himmel har öppet varje dag sommartid vid fint väder. Det ligger fantastiskt fint vid toppen av Götaplatsen med utsikt över Kungsportsavenyn. Det finns ca 100 sittplatser för hungriga gäster och många fler "häng-platser" på trappan. Kuddar, filtar och ett fåtal lite bekvämare soffor finns i trappan precis nedanför de höga valven på Konstmuseet. Solen ligger på och livet känns allmänt gött med fina vänner och ett glas kallt rosévin.

Vi var hungriga och beställde alla tre "2xburgare". En hade inspiration från Italien och en från USA. Pommes serverades bredvid i en fin bytta. Jag tyckte att burgarna var lite dåligt grillade och nästan lite kalla men smakerna var ok. Brödet gott (men kan tycka att det blir lite mycket bröd).

  
Vi beställde även dessert. Jag tog en klassisk Marängswiss. Tyvärr fick vi vänta extremt länge (fick påminna servitören) och solen hann nästan gå ner bakom takåsarna och det blev lite kallt. Servicen var väl kanske sådär, maten inte den bästa men med det läget en härlig sommarkväll känns det inte som prio nr ett.


Tack fina tjejer för en trevlig kväll. Det är kvällar som de som man vill plocka fram och minnas i höstmörkret.



Lev gott!
 Sofie

Inga kommentarer: