Vinter/Vår

Vinter/Vår

onsdag 11 februari 2015

Prova något nytt

Även om jag ibland lagar lite tråkig och enformig mat så tycker jag det är väldigt roligt att testa lite nya livsmedel. Så fort tillfälle ges genom jobbet, Smartson, Loppi, Buzzador eller liknande så tackar jag inte nej att testa. 

I dag hämtade jag ut ett paket från Loppi Blogbag med en massa godsaker på temat "Nystart". Paketet innehöll nyttigheter som riskakor, blutsaft, blåbärste, müsli, fruktstänger och kidszoo (multivitamin för barn). Fruktstängerna har jag stoppat i min handväska. Känns som en bra grej att locka Oliver med från dagis när han inte orkar gå. Perfekt nyttigt snack gjort på torkad frukt och utan tillsatt socker. Blutsaften kommer väl till pass till mig som har lågt blodvärde och behöver ett extra järntillskott. Chiafrön som är både nyttigt och "trendigt" finns i de tunna spröda riskakorna. Müslin kommer väl till pass inför helgens frukostar.

Nystart-paket från Loppi Blogbag

Apropå testa lite nytt så har jag genom Smartson fått testa GoGreens nya Grytbas. Jag valde att prova Indian Masala som jag blandade med strimlad kycklingfilé. Bra smak, bra sting och väldigt enkelt. Grytbaserna finns också som Mexican Chili, Moroccan Tajine, Thai Curry och Texas Stew. Snabbt, enkelt och gott men bra råvaror och utan tillsatt salt.

Indian Masala med bulgur, broccoli och cashewnötter

2 kommentarer:

Pernilla sa...

fruktstängerna brukar vi köra som "godis" till ofelia, de är poppis som bara den!

grytbaserna har jag sett i affären och varit nyfiken på att testa, speciellt den marockanska, får nog se till att det blir av snart :)

Malin`s Diner sa...

Vad är Loppi Blogbag? Berätta berätta!

Kram kram